środa, 8 września 2010

wariaci

"W kaftanie bezpieczeństwa jestem bardzo spokojny
W kaftanie bezpieczeństwa wszystko wraca do normy
W kaftanie bezpieczeństwa walczyć nie mam sił
W kaftanie bezpieczeństwa jest bezpiecznie żyć" - fragment utworu grupy The Bill.

Poniżej coś poważniejszego na temat szaleństwa:
"Van Gogh, Plath, Proust, Goethe, Beethoven, Newton, Goya, Witkacy, Gombrowicz, Nikifor. Czy choroba odstępstwa od tak zwanej normy psychicznej może być genialnym spełnieniem dotąd niespełnionych idei? Czy chorzy mogą wyznaczać ideały zdrowym? Jeżeli uznajemy geniusz człowieka chorego psychicznie i my zdrowi, uważamy go za niedościgły wzór, to czy aby jesteśmy do końca zdrowi skoro chcemy kroczyć jego drogą i rozumiemy jego prace?" - cyt. jedna z myśli głównego bohatera Teatru Telewizji pt. "Kuracja".

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

"Jestem. Jestem.
I chodzę po ulicy.
Jestem. Jestem.
Nie jestem zły!

Jestem chory psychicznie..."
Jestem - zespołu Apteka